Φρούτα του Καλοκαιριού: Δροσερά, γευστικά και γεμάτα οφέλη!

frt

frt
Aν βαρεθήκατε τα μήλα, τα αχλάδια, τα πορτοκάλια και όλα τα φρούτα που καταναλώνατε το χειμώνα, τα φρούτα του καλοκαιριού είναι πλέον ξανά στο ψυγείο μας.

 

Πεπόνι, καρπούζι, κεράσια, ροδάκινα, βερίκοκα, τα οποία εκτός από δροσερά και γευστικά, είναι και γεμάτα οφέλη.

 

Τα καλοκαιρινά φρούτα είναι για όλους πειρασμός και πολύ περισσότερο για τα παιδιά αφού τόσο τα χρώματα όσο και οι γεύσεις τους τα προκαλούν να τα δοκιμάσουν.

 

 

Βερίκοκα: Tα «χρυσόμηλα», όπως τα έλεγαν οι Ρωμαίοι ή βερίκοκα, όπως τα λέμε σήμερα, καλλιεργούνται εδώ και 2 χιλιάδες χρόνια. Σήμερα, τα απολαμβάνουμε φρέσκα ως φρούτα, τα κάνουμε μαρμελάδα βερίκοκο, κομπόστα και γλυκό του κουταλιού.

Τα βερίκοκα, γεμάτα γλύκα και αντιοξειδωτικά, αφενός ικανοποιούν την επιθυμία μας για γλυκό, αφετέρου μας προσφέρουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών. Επειδή αφυδατώνονται γρήγορα, χάνουν περίπου το 1% του βάρους τους κάθε μέρα, φροντίστε να τα καταναλώνετέ σύντομα και μην τα διατηρείτε στο ψυγείο για μέρες.

Ευεργετικές Ιδιότητες

Η βήτα-καροτίνη τους, που  μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα μας, παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της επιδερμίδας μας, βελτιώνοντας την υφή και αναπτύσσοντας τους ιστούς της, κάτι που χρειαζόμαστε όταν ταλαιπωρούμαστε από τον ήλιο. Ακόμη, τα βερίκοκα περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, αλλά και σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο κ.ά., ευεργετώντας την όραση, το πεπτικό και κάνοντας καλό σε όσους πάσχουν από αναιμία. Θερμίδες: Περίπου 25 το ένα βερίκοκο. Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τόσο ωμά όσο και αποξηραμένα, που συμβάλλουν στην καλή υγεία του πεπτικού συστήματος και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

Ροδάκινα: Tα ροδάκινα προέρχονται από την Κίνα και αργότερα έφτασαν σε άλλα μέρη του κόσμου, αυτό όμως που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν  περισσότερες από 200 ποικιλίες ροδάκινου και περισσότερες από 175 ποικιλίες από νεκταρίνια. Ένα από τα πιο αρωματικά φρούτα του καλοκαιριού, το ροδάκινο μπορεί άνετα να αποτελέσει το απογευματινό μας σνακ, είτε σκέτο, είτε σε μορφή μαρμελάδας, είτε στο κρύο τσάι μας.

Ευεργετικές Ιδιότητες

Τα ροδάκινα είναι σπουδαία πηγή υδατανθράκων, πρωτεϊνών, διατροφικών ινών, βιταμίνης C και βιταμίνης A. Περιέχουν αρκετή ποσότητα βορίου το οποίο ενισχύει τα επίπεδα οιστρογόνων στις γυναίκες που διανύουν την περίοδο μετά την εμμηνόπαυση, βελτιώνοντας έτσι την υγεία τους. Επιπλέον δραστηριοποιούν τον εγκέφαλο και προλαμβάνουν την πιθανότητα οστεοπόρωσης. Η κατανάλωση του ως φρέσκο φρούτο, σας επιτρέπει να λάβετε όλες τις φυτικές του ίνες και να ευεργετήσετε το πεπτικό σας ή ακόμη και να προστατευτείτε από γαστρεντερικές διαταραχές. Περιέχει αρκετή βιταμίνη Ε, όπως και βιταμίνη C τονώνοντας το ανοσοποιητικό μας, ενώ είναι ένα από τα πλουσιότερα σε νερό φρούτα, ενυδατώνοντας τον οργανισμό μας και διατηρώντας τη νεανικότητά μας (μέσα κι έξω) με τα αντιοξειδωτικά του. Θερμίδες: Ένα μέτριο ροδάκινο αποδίδει περίπου 60 θερμίδες.

Κεράσια: Τα κεράσια έχουν ως πιθανό τόπο καταγωγής, μια μικρή πόλη της Μικράς Ασίας, την Κερασούντα, από όπου πιστεύεται ότι πήραν και το όνομα τους. Έπειτα έφτασαν στην Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη. Στην Ελλάδα παράγονται στην Πιερία, την Έδεσσα, τη Ροδόπη, τα Γρεβενά, και σε άλλα μέρη της βόρειας Ελλάδας ενώ θεωρούνται εξαιρετικής ποιότητας.

Πιο συγκεκριμένα, η χώρα μας κατέχει την 10η θέση στον κόσμο σε παραγωγή κερασιών με 43,000 τόνους το χρόνο.

Απολαύστε τα μόνα τους,  προσθέστε τα στη φρουτοσαλάτα σας ή κόψτε τα και συνδυάστε τα μαζί με το παγωμένο σας γιαούρτι σαν σνακ.

Ευεργετικές Ιδιότητες

Τα κεράσια ανακουφίζουν το φούσκωμα χάρη στις φυτικές τους ίνες, ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες (ανθοκυανίνες), οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρά μας. Περιέχουν κι αυτά βιταμίνη C, E, σίδηρο, φυλλικό οξύ, κάλιο, μαγνήσιο και μάλιστα χάρη στη μελατονίνη τους, μας διευκολύνουν στον ύπνο. Σύμφωνα με κάποιους ειδικούς, επίσης, φαίνεται πως ενισχύουν τη λειτουργία του μεταβολισμού μας, έτσι ώστε στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, να μας βοηθήσουν να χάσουμε πιο εύκολα τα περιττά κιλά. Θερμίδες: Ένα κεράσι περιέχει μόνο 4 θερμίδες, οπότε με 10 κεράσια θα λάβετε μόλις 40 θερμίδες.

Πεπόνι: Κατά τον Ιούλιο το πεπόνι ξεμυτίζει και γεμίζει τα τελάρα στην αγορά. Πρόκειται για ένα φρούτο με φανατικούς φίλους. Είναι εξαιρετικά δροσιστικό, κάτι που υποδηλώνει και η υψηλότατη ποσότητα νερού που περιέχει (πάνω από 92%). Η Ελλάδα παρουσιάζει αξιοσημείωτη παραγωγή πεπονιών. Παράγονται περίπου 20.000 τόνοι πεπόνι, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε αυτάρκεια σε αυτό το αγαθό. Πολλά πεπόνια παράγονται στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες, σχήματα, αρώματα, γεύσεις πεπονιών. Είναι σημαντικό να προτιμάμε ελληνικά πεπόνια βοηθώντας την τοπική οικονομία και την υγεία μας. Δοκιμάστε το πεπόνι ακόμη και  μέσα στις σαλάτες. Προσφέρει γλυκιά γεύση, που μπορεί να «δέσει» άψογα με την παρουσία προσούτο.

Ευεργετικές Ιδιότητες

Αποτελεί πολύ καλή πηγή καροτίνης, ουσίας με αντιγηραντικές και αντικαρκινικές ικανότητες, ευεργετική για το καρδιαγγειακό σύστημα. Είναι αρκετά καλή πηγή βιταμίνης C, καθώς μια μερίδα πεπόνι (200γρ) προσφέρει πάνω από το 30% των αναγκών μας στην εν λόγω βιταμίνη. Περιέχει φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β6, ουσίες που συνεισφέρουν στην παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό. Όπως τα περισσότερα φρούτα έτσι και το πεπόνι είναι εξαιρετική πηγή καλίου, προλαμβάνοντας και συμβάλλοντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Θερμίδες: Όντας πλούσιο σε νερό, το πεπόνι αποδίδει λίγες θερμίδες, περίπου 30 στα 100 γραμμάρια.

Καρπούζι: Μια φέτα καρπουζιού δεν έλειπε ποτέ από τις καλοκαιρινές, παιδικές μας φωτογραφίες και ακόμη και σήμερα ξυπνούν αναμνήσεις κάθε καλοκαίρι που κόβουμε την πρώτη φέτα του. Το καρπούζι, είναι “συγγενής” με το αγγούρι και την κολοκύθα. Υπάρχει από το 2.500 π.Χ και πράγματι αποτελείται από 92% νερό. Γι’ αυτό άλλωστε και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι εκτός από το να το καταναλώνουν σαν φρούτο, το μετέφεραν μαζί τους σε ναυτικές και άλλες αποστολές σαν αποθήκη νερού. Τον 10ο αιώνα μ.Χ. καλλιεργείται στην Κίνα και τον 13ο αιώνα διαδίδεται στην Ευρώπη μέσω των Αράβων. Η ελληνική λέξη του φρούτου είναι “υδροπέπων” (αντίστοιχα στην αγγλική γλώσσα “watermelon”) και η λέξη “καρπούζι” προέρχεται από την αντίστοιχη τουρκική “karpuz”.

Ευεργετικές Ιδιότητες

Το καρπούζι είναι πολύ πλούσιο σε νερό και φυσικά σάκχαρα , δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυτικές ίνες, λυκοπένιο, κάλιο. Τα αντιοξειδωτικά του και συγκεκριμένα το λυκοπένιο καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες προστατεύοντας τον οργανισμό από φλεγμονές και τη δημιουργία διάφορων σοβαρών παθήσεων μακροπρόθεσμα, τονώνοντας το ανοσοποιητικό. Ακόμη, η βιταμίνη Β6 συντελεί στη βελτίωση της πνευματικής υγείας, συμβάλλοντας στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου και το κάλιο ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Όπως όλα τα φρούτα, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που μας κρατούν χορτάτους, ενώ η υψηλή του περιεκτικότητα σε νερό μας κρατά ενυδατωμένους, σε μια εποχή που το χρειαζόμαστε περισσότερο. Θερμίδες: Περίπου 30 στα 100 γραμμάρια του φρούτου.

Πηγή: Calkidiki Vice

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ